woensdag 7 september 2016

Edese Heide en Halloween :-)) Edese Heather and Halloween :-))

Graag maak ik s'ochtends een wandeling over de Ginkelse en Edese heide. Nu is de heide zo mooi van kleur, wandel maar mee!

I would like to take a morning walk on the Ginkel and Ede Heath. Now the heath is so beautiful of color, please walk with me!

De zon brandt al aardig op m'n rug en er zijn veel vliegtuigstrepen.
The sun is burning on my back and there are lots of aircraft stripes.


Even in de schaduw bij de schaapskooi kijken.
A moment of shadow at the sheepfold.


Ook de meeste schapen staan en liggen in de shaduw!
Most of the sheep are in the shade!


Uitgestrekte heidevelden.  Vast heathlands.


Spinnewebben op de heide.
Cobwebs on the heath.



Heerlijk koel onder de eikenbomen.
Nice and cool under the oak trees.


Dan loop ik naar de Kreelse plas. Het water is prachtig blauw en er vliegen veel libbellen in de mooiste kleuren.
Then I walk to the lake the Kreel. The water is so blue and many dragonflies fly in the most beautiful colors.


Verderop loop ik tussen de landerijen door waar de reeën over onze voetstappen lopen.
Further on I walk between farmlands  where the deer walk across our footsteps.


De laatste bramen zijn nog niet door de wandelaars en vogels opgegeten.
The last blackberries have not been eaten by walkers and birds.


Genoeg moois in de omgeving om naar toe te wandelen:-))
Dutch signpost in the form of a mushroom for cyclists and walkers :-))


Iedere keer als ik hier langs loop moet ik glimlachen!
Een brievenbus met een eekhoorn en een dakje met mos erop.

Every time I walk past here makes me smile!
A mailbox with a squirrel and and roof with moss.


Bij het Natuur centrum de Veluwe loop ik vaak een rondje om te genieten van de bloemen en planten.
Uitzicht op de Heidebloemplas. Zie de 3 foto's beneden.

At Nature Centre the Veluwe I often walk a round to enjoy the flowers and plants.
View on lake Heidebloem. See the 3 pictures below.


Uitkijkend op het Natuur centrum.
Looking to the Nature Centre.


Met veel karpers die ons oude brood heerlijk vinden.
With many carp who found our old bread delicious.


Met gele lissen en waterlelies in de zomer.
With yellow irises and water lilies in the summer.



Bij het Natuurcentrum staan leuke insekten huizen.
At Nature Centre the insects have very nice houses.


Er staan veel bijen en vlinder vriendelijke planten en ik word getrakteerd op een zwerm mooie koolwitjes.
There are many bees and butterfly-friendly plants and I am treated to a swarm of beautiful white butterflies.



WOW zo mooi!!  WOW so beautiful!!


Bij de waterpomp rust ik even uit en loop naar huis.
At the water pump I take a rest and walk home.

Thuis gekomen leg ik de laatste hand aan de kerst en Halloween patronen en ga vlug weer naar buiten om te borduren aan een nieuw patroon.

At home I do the finishing touches on the Christmas and Halloween patterns and then quickly back out to embroider on a new pattern.


Een tipje van de Halloween sluier!
A small piece of Halloween!


Dank je wel voor het meewandelen en geniet van het mooie nazomer weer!
Thank you for walking with me!
Hetti ;-))

6 opmerkingen:

  1. O wat een prachtige wandeleing ..en de heide is zo mooi als hij in
    bloei staat ...ik heb ervan genoten ..heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Remarkable images ♥ Besides Halloween stitchery is looking so cool as it is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Hetti, vielen Dank für den wunderberen Spaziergang durch die Heide, ich mag sie.
    Sei ganz herzlich gegrüßt, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merci pour ce joli reportage, bonne soirée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a great post! So many cool things to look at. Love the wise sheep who found the shade, the gorgeous purple 'cobwebs' (is that what they are really called?) and the berries ripe for picking.

    Halloween with a little Dutch flavor, huh? Great idea!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

DANK JE WEL VOOR JE REACTIE !!
tHANK YOU SO MUCH FOR YOUR COMMENT !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...