zaterdag 17 mei 2014

Blackbird Designs free SAL

Via Annette, California Stitcher kwam ik "Her Sampler-1796" van Blackbird Designs op het spoor en het leek me een uitdaging om 'm te maken. Met een variatie aan steken en in mooie oude kleuren. De kleuren heb ik aangepast naar mijn eigen  kleur keuze......een beetje van toen en een beetje van nu :-)) Samen met de goede adviezen van Annette ben ik gestart met de Sampler.

Na het patroon bekeken te hebben kwam ik erachter dat de hoeken allemaal verschillend zijn tegen en her en der onbreekt er een steek, kijk naar eens bij Samplers and Santas.
Nu weet ik niet of het foutjes zijn uit 1796 of later :-)) Bij mijn moeders Rode School lapje kwam ik ook verschillende foutjes tegen die ik ook in het nieuwe patroon gelaten heb.

Via Annette, California Stitcher I red about "Her Sampler 1796"  from Blackbird Designs and it seemed  a challenge for me to make the sampler. With a variety of stitches and beautiful old colors. The colors I have changed to my own color choice ...... a little bit old and a little bit new :-)) So I started the sampler together with Annette's good advise!

After having viewed the pattern, I found that the corners are all different and there are missing a stitch, please  look at Samplers and Santas.
Now I don't know if the errors are from 1796 or later :-)) In the Red School Sampler of my my mother  I saw several errors which I have left in the new pattern.


Geborduurd op linnen 13 draden per cm. Tussen 32 en 36 count / tussen 6 en 7 kruisjes per cm.
Het borduur garen is van Aurifil / Allegro  katoen, omdat het dun en glad garen is gebruik ik 2 draden.

Embroidered on linen 13 threads per cm. Between 32 and 36 count / 6 to 7 stitches per cm. 
The embroidery thread is Aurifil / Allegro cotton, because the yarn is thin and smooth, I use two threads.

Dit is het oorspronkelijke Merklapje. This is the orginal Sampler.


Het patroon van Blackbird Designs is Hier te downloaden.
 Here is the download of the pattern from Blackbird Designs.


Iedere dag 'n paar steekjes borduren en van het mooie weer genieten!
Every day a few stitches and we enjoy the beautiful weather in the Netherlands!
Hetti :-))


15 opmerkingen:

  1. Hallo Hetti, sehr schöne Arbeit die du hier machst.
    Ich bin auf deine Fortschritte gespannt.
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende, mit viel Sonnenschein,
    martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi patroon van merklap. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk merklapje is het hé Hetti. Ik ben er ook mee bezig. Ik borduur het patroon met de 'foutjes', maar geef een eigen draai aan de kleuren!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi! Ik zou er heel graag meteen aan beginnen..., maar het randje per week ligt er ook nog met achterstand. Misschien zodra ik daar weer mee 'bij 'ben, dat ik van mezelf met deze erbij mag beginnen.

    Fijne zondag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Wat een leuk idee is het om een oud patroon nieuw leven in te blazen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk hoor, zo met je eigen kleuren. Anders maak je precies het lapje na. Nu is het je eigen sampler he!
    succes met borduren, groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW I love the look of your sampler already. What FUN and lovely colors of threads - the green border looks terrific! Great start Hetti:)
    love Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Hetti. Leuk dat je je eigen draai eraan geeft, zo wordt het een Hetti-merklapje.
    Veel succes met borduren.

    Lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij leuk he. Volgens mij zitten de foutjes er gewoon in door de borduurster gemaakt. Je hebt mooi linnen en garen gekozen. Veel borduurplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, dit wordt een prachtige lap. Leuke kleuren gebruik je.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The beauty of a school girl sampler ... Mistakes don't matter! Whether they come from the original or the newly charted version, I guess they are reminder that no one is perfect! Love your color choices.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig patroon Hetti dat wordt naast je randje per week genieten van deze mooie SAL

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof van je dat je ons de link naar het patroon doorgeeft, ik heb het meteen afgeprint! (voor ooit) Het ziet er echt leuk uit, misschien toch eens maken???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben je weer ijverig bezig!!
    heel mooi en succes met je mooie werkstuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

DANK JE WEL VOOR JE REACTIE !!
tHANK YOU SO MUCH FOR YOUR COMMENT !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...