vrijdag 7 april 2023

Koning Willem-Alexander 10 jaar op de Troon

 Het is inmiddels alweer 10 jaar geleden dat de troonswisseling plaats vond en dat prins Willem-Alexander Koning werd op 30 april 2013.

 Dat vond ik een speciale gelegenheid om er een klein patroontje van te maken. Nu 10 jaar later heb ik een patroon ontworpen om dit heugelijke jubileum te vieren.


Voorkant Biscornus

Afmeting 86 x86 kruissteken
DMC kleuren;
Rood 321
Oranje 740
Goud 834
Blauw 797

Voor de kleur blauw heb ik geprobeerd de kleur van de Koninklijke Standaard, Nassau blauw, te benaderen. De DMC kleurcatalogus heeft het niet en DMC 797 lijkt het er meeste op.

Het patroon bestaat uit kruissteken en een oranje rand van stiksteken.
De koninklijke standaard/ vlag heb ik vereenvoudig. In het midden een Koninginnesteek/ Smyrna kruis en 4 blauwe kruisteken voor de 4 jachthoorns.

De Koninklijke Standaard

Koninginnesteek / Smyrna kruis

Achterkant Biscornus

Op de achterkant heb ik genoeg ruimte open gelaten voor een eigen tekst.


Van het patroon heb ik een biscornus gemaakt. Kijk HIER hoe je een biscornus maakt. 


Maar je kunt er ook een kussentje van maken of inlijsten. Dan alleen de tekst met "Willem Alexander" omdraaien.


In het midden heb ik een  dun oranje lint doorgetrokken, strik erin gemaakt en een oranje speld erin gestoken.


Heel plezier met het borduren van het patroon en een fijne 30ste april!
XxX Hetti


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

DANK JE WEL VOOR JE REACTIE !!
tHANK YOU SO MUCH FOR YOUR COMMENT !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...