dinsdag 12 juli 2016

Nieuw patroon, New pattern

 BS 1923 met Delfts blauwe motieven.
Om mijn voorkeur voor Delfts blauwe tegels, de Hollandse merklapmotieven en het rode schoollapje van mijn moeder te combineren, heb ik dit patroon ontworpen.
Het is een beetje van mijn moeder die hield van tuinieren, vogels, natuur en de zee. In het patroon zijn dat de tuin en overal vogels, het water/de boot en haar alfabet. De huizen lijken een beetje op de St. Mariaschool in Naarden waar ze het lapje in 1923 geborduurd heeft bij de nonnen.
En een beetje van mij, want de huizen lijken ook een beetje op ons oude huis in Leiden uit 1902  en de tulpen en molens. Het hart en de levensboom verbinden ons.                                                                                                                            
BS 1923 with Delft blue motifs.
To combine my preference for Delft blue tiles, Dutch sampler motifs and the red school sampler of my mother, I designed this pattern.
It's a bit of my mother who loved gardening, birds, nature and te sea. In the pattern you can see the garden and everywhere birds, the water / the boat and her alphabet. The houses seem a bit on the St. Maria School in Naarden where she embroidered her red sampler with the nuns in 1923.
And a little bit of me, because the houses look a bit like our old home in Leiden from 1902 and the the tulips and windmills. The heart and the tree of life connect us.


Na wat zoekwerk in oude albums en losse foto's kwam ik deze foto tegen van mijn moeder uit... 1923! Kijk eens naar die enorme strik in haar haar. :-))

After some research in old albums and loose photographs I found this picture of my mother in ... 1923! Look at that huge bow in her hair. :-))

                                                            
                     Afmeting: 157 x157 kruissteken.          
 Afmeting geborduurd op 12 dr. gebroken witte stof 26,5 x 26,5 cm.  
                                                                                                                                   
Stitch count 157H x157W cross-stitches.
Finished size on 32 count off-white embroidery fabric 26,5 x 26,5 cm.


De Mariaschool in Naarden, afgebroken in 1968.
The Maria School in Naarden, demolished in 1968.


De tuin met tulpen en vogels / The garden with tulips and birds.


Delfts blauwe Tegels hebben hoekmotieven met de naam  "Spin".
Delft blue tiles with corner motifs with the name "Spider".

Met veel plezier heb ik dit patroon ontworpen, want velen onder ons hebben eenzelfde verhaal over de rode school lapjes uit vroeger tijden. Voor anderen is het een klein stukje borduur geschiedenis over de Hollandse schoollapjes.

With great pleasure I have designed this pattern, because many of us have the same story about the red school samplers from earlier times. For others it is a small piece embroidery history of the Dutch school samplers.


More information about the design, send me a email.See Contact.

Met een draad rood garen in kruissteek.
With one red thread of floss in cross stitch.

 
Veel plezier, Enjoy,
Hetti :-))

7 opmerkingen:

  1. Ziet er weer prachtig uit Hetti en zo leuk met het bijpassende verhaal erbij. Ik heb nog veel werkjes die af moeten maar deze komt wel op 'to do' lijstje.groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer prachtig uit Hetti en zo leuk met het bijpassende verhaal erbij. Ik heb nog veel werkjes die af moeten maar deze komt wel op 'to do' lijstje.groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het verhaal bij het ontwerp is heel bijzonder Hetti!
    Liefs,
    Jeanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a special piece! Love how you featured your family history. Your Mom looks adorable with that bow and just a hint of a Mona Lisa smile.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk als je zelf kunt ontwerpen! Ik borduur ook zo graag in kruisteek en maak liefst hele grote projecten.
    Mijn zus ontwerpt ook, maar zij maakt (meestal) geen kruissteekmotieven. Zij vult de patronen op en heeft er al veel (nationaal en internationaal) prijzen mee gewonnen.
    Complimenten voor je superleuke uitwerkingen!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi patron met een bijzonder verhaal Hetti, prachtige foto van je moeder. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo vriendin, wat een mooi patroon en het verhaal erbij maakt het een geheel. Ik ben trots op je.

    Xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

DANK JE WEL VOOR JE REACTIE !!
tHANK YOU SO MUCH FOR YOUR COMMENT !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...