woensdag 6 juli 2011

Verjaardag

Voor de verjaardag van Marion had ik een doosje met allerlei kadootjes gemaakt. Die paste natuurlijk niet door de brievenbus. Dus als postbode hebben we die aan huis afgeleverd!  ;-))

Een geurkussentje met een afbeelding van het favoriete Griekenland kon natuurlijk niet ontbreken.
En de Engelse Michael Powell maakt van die leuke ontwerpen van onder andere vakantie bestemmingen.




Van het speelkleed, klik  Hier  voor kleinzoon Lars had ik nog wat stofjes over en heb ook een klein kadootje voor 'm gemaakt.
Deze appel komt uit het boek SommerFrische van Acufactum waar leuke en vrolijke patronen in staan.





Door de halfronde vorm is de appel niet te groot voor de kleine handjes en de blaadjes zijn er stevig aan genaaid! En gaat gewoon in de wasmachine.

Al een tijdje was ik op zoek naar een patroon voor een luiertasje om mee te nemen in een baby tas, als je met de baby op pad of op visite gaat. Maar ik kon er nergens een vinden op internet.

Met de maten van luiers en een pakje baby doekjes heb ik er zelf  een gemaakt.




                                           Voor de droge billetjes van Lars onderweg....;-))))


Je vouwt de luiertas dubbel en maakt 'm met een strik vast. Als de maten van de luiers groter worden, schuif je er verticaal er een paar in en vouw je de luiertas voor 1/3 dubbel en maak 'm met de strik vast.
Daarom heb ik expres geen klittenband gebruikt.

Als er behoefte is aan uitleg hoe je zo'n luiertas maakt, hoor ik het wel en maak er een workshop van.



Groetjes van Hetti  ;-))

10 opmerkingen:

  1. Ik ben spontaan verliefd op de appel en de luiertas, echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke cadeautjes heb je gemaakt, Marion was zeker blij en ook Lars en zijn moeder! Leuke stofjes! Heel vrolijk! Komen zeker van Carol Cox winkeltje vandaan? ;)

    groetjes,
    xxx Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi wat je voor Marion hebt gemaakt...
    ow en die appel gewledig die stofjes... Hetti wat prachtig!!! de luiertas ook echt super heel mooi!!
    Ik vind die stofjes gewedlig... wat zal Lars daar blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk idee die luiertas!!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel voor de leuke reacties!

    De stoffen hebben Marion en ik op de Utrechtse stoffenmarkt gekocht, toevallig allemaal in dezelfde kraam.

    En als je met de stofjes bezig bent wordt je er helemaal vrolijk van! ;-))

    Groetjes,
    Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Hetti,

    Jij bent ook een bezig bijtje en wat heb je leuke cadeautjes voor Marion gemaakt, super leuk.

    Groetjes Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke cadeautjes. Hoe kom je toch op al die ideeën?; super gewoon hoe je die appel en de luiertas gemaakt hebt.
    Katrien (princesje @ EMS)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Hetti,

    Vandaag bij Lars en zijn Papa en Mama geweest en de kado'tjes werden met heel veel Ha's en ho's ontvangen en ze waren er heel erg blij mee. Het zijn ook zulke mooie spulletjes die stuk voor stuk goed dienst doen. Lieve Hetti namens Lars krijg je hierbij een dikke zoen ( het is wel een natte want hij kwijlt als een kraantje hihihihi)
    Ook van mij een dikke knuf want als Oma ben je natuurlijk heel trots als iedereen zegt, wat heeft Lars een mooi speelkleed met al die bijbehorende speeltjes en dat heeft mijn vriendin dan zo mooi gemaakt!!!!
    Veel liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen

DANK JE WEL VOOR JE REACTIE !!
tHANK YOU SO MUCH FOR YOUR COMMENT !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...